سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مانه وسملقان
 

مانه وسملقان

آمار بازدید
 

به گزارش ایرنا، "علی اسدی" روز سه شنبه در همایش هفته منابع طبیعی اظهار داشت: 503 هزار و 669 هکتار از عرصه های این شهرستان، منابع طبیعی تجدید شونده شامل جنگل های پهن برگ و سوزنی برگ و مراتع مشجر و غیرمشجر است.

وی وسعت مراتع شهرستان را 311 هزار و 253 هکتار عنوان کرد و گفت: مراتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند حدود 51 درصد از وسعت منابع طبیعی شهرستان را شامل می شود.

اسدی افزود: در این شهرستان پنج حوزه آبخیز مطالعه شده وجود دارد که مساحتی بیش از 30 هزار هکتار را به خود اختصاص داده است.

وی اجرای بند خاکی "رسالت" با حجم مخزن 640 هزار متر مکعب و اعتباری بیش از 9 میلیارد ریال را به عنوان یکی از شاخصترین پروژه های بخش آبخیز این شهرستان عنوان کرد و گفت: هدف اصلی آبخیزداری حفظ آب، خاک و گیاه است.

وی با اشاره به اینکه مجموع عملیات آبخیزداری در هر هکتار حدود سه تا چهار متر مکعب از رسوب دهی می کاهد، افزود: بخش "مانه" و "کهنه جلگه" این شهرستان بیشترین میزان فرسایش خاک در سطح استان را دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مانه و سملقان به فعالیت یکان حفاظت اشاره کرد و افزود: اراضی خلع ید شده این شهرستان یکهزار و 300 هکتار است و 40 فقره معدن نیز به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است.

وی منابع طبیعی و رویشگاههای جنگلی این شهرستان را حدود 19 هزار و 240 هکتار ذکر و اعلام کرد: وجود این منابع به عنوان یکی از منابع ارزشمند حیاتی است که حدود 44 درصد از وسعت جنگل های استان و 31 درصد از وسعت منابع طبیعی شهرستان را دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی جنگل کاری در این منطقه با مساحت 70 هکتار آغاز شده و طرح پایلوت کشت گیاهان دارویی در سطح دو هکتار در این منطقه در حال اجرا است.

حجت الاسلام " جواد طاهری"، امام جمعه آشخانه نیز با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ درختکاری و حفظ طبیعت گفت: حفظ منابع طبیعی باید به عنوان یکی از اهداف مهم در جامعه جدی گرفته شود.

در پایان این همایش پس از تقدیر از شماری از فعالان عرصه منابع طبیعی شهرستان مانه و سملقان، حاضران اقدام به کشت نهال کردند. 



[ چهارشنبه 90/12/17 ] [ 9:45 عصر ] [ مهران گلی ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ
امکانات وب

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

مهران گلی